Akademia Nauk Stosowanych im. Józefa Gołuchowskiego
realizuje projekt „Innowacyjna Akademia”

Celem głównym projektu jest zwiększenie potencjału dydaktycznego Akademii Nauk Stosowanych im.
Józefa Gołuchowskiego poprzez modyfikację programów kształcenia do potrzeb rozwoju gospodarki
oraz zielonej i cyfrowej transformacji kierunku Pielęgniarstwo, Bezpieczeństwo Narodowe, Pedagogika
i Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna poprzez udział 184 studentów oraz 18 przedstawicieli
kadry dydaktycznej w warsztatach, szkoleniach oraz krajowych i zagranicznych wizytach studyjnych
w okresie od 01.06.2024 r. do 30.06.2026 r.

Dofinansowanie projektu z UE:
1 837 211,00 PLN

Łączna wysokość wydatków kwalifikowanych projektu:
1 894 032,00 PLN

O projekcie

Projekt „Innowacyjna Akademia” realizowany jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus na podstawie umowy nr FERS.01.05-IP.08-0274/23-00 zawartej z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju.

Celem głównym projektu jest zwiększenie potencjału dydaktycznego Akademii Nauk Stosowanych im. Józefa Gołuchowskiego poprzez modyfikację programów kształcenia do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji kierunku Pielęgniarstwo, Bezpieczeństwo Narodowe, Pedagogika i Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna poprzez udział 184 studentów – 153 K i 31M oraz 18 przedstawicieli kadry dydaktycznej 11K i 7 M w warsztatach, szkoleniach oraz krajowych i zagranicznych wizytach studyjnych w okresie VI.24-VI.26.

Rezultaty osiągnięte dzięki realizacji projektu to:

  1. Liczba podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki, które dostosowały kształcenie do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji -1
  2. Liczba osób uczestniczących w kształceniu na poziomie wyższym, które nabyły kompetencje lub kwalifikacje dzięki wsparciu EFS+ – 153K i 13M
  3. Liczba osób z kadry akademickiej objętych wsparciem w zakresie nabywania i rozwoju kompetencji lub kwalifikacji – 11K i 7M



Grupa docelowa to:

  1. 184 studentów ANSG (153K i 31M) kierunku Pielęgniarstwo, Pedagogika, Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna, Bezpieczeństwo Narodowe zrekrutowanych w roku ak.2024/2025
  1. 18 osób (11K i 7M) przedstawicieli kadry prowadzącej dydaktykę. Kadra prowadząca dydaktykę to nauczyciele akademiccy w rozumieniu art.114 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz inne osoby prowadzące dydaktykę bez względu na formę zatrudnienia, tj. dydaktycy, którzy nie są nauczycielami akademickimi
  1. ANSG kształcąca na kierunkach Pielęgniarstwo, Pedagogika, Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna, Bezpieczeństwo Narodowe dla których zostaną dostosowane programy kształcenia do potrzeb rozwoju gospodarki oraz zielonej i cyfrowej transformacji.

Zadania realizowane w ramach projektu:

  1. Modyfikacja programu kształcenia na kierunku Pielęgniarstwo
  2. Modyfikacja programu kształcenia na kierunku Bezpieczeństwo Narodowe
  3. Modyfikacja programu kształcenia na kierunku Pedagogika i Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
  4. Dodatkowe elementy kształcenia – kierunek Pielęgniarstwo
  5. Dodatkowe elementy kształcenia – kierunek Bezpieczeństwo Narodowe
  6. Dodatkowe elementy kształcenia – kierunek Pedagogika i Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
  7. Działania ograniczające przedwczesne kończenie nauki – kierunek Pielęgniarstwo
  8. Działania ograniczające przedwczesne kończenie nauki – kierunek Bezpieczeństwo Narodowe
  9. Działania ograniczające przedwczesne kończenie nauki – kierunek Pedagogika i Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
  10. Rozwój kompetencji kadry – szkolenie z zakresu kompetencji cyfrowych
  11. Rozwój kompetencji kadry – szkolenie z zakresu rozwoju świadomości i i umiejętności na rzecz zielonej transformacji
  12. Rozwój kompetencji kadry – wizyty studyjne w zagranicznych ośrodkach akademickich

Informacja o możliwości zgłaszania o niezgodności projektu
Uczelnia informuje, o możliwości zgłaszania podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, Priorytet 1 Umiejętności. Działanie 01.05 Umiejętności w szkolnictwie wyższym”.